SP Oude IJsselstreek gaat verder!

16 september 2020

SP Oude IJsselstreek gaat verder!

Het opstappen gemeenteraadsfractie is kiezersbedrog, maar SP Oude IJsselstreek gaat verder! Dat is de conclusie van de Algemene Ledenvergadering op maandag 31 augustus in de Dru in Ulft. 20 leden, waarmee het maximum van de vergaderruimte in verband met corona was bereikt, vergaderden over het aangekondigde opstappen van de gemeenteraadsfractie. Sommige leden waren woedend omdat hun vertrouwen door de raadsleden geschonden is. ‘Dit is zetelroof’, vond een van hen. ‘Mensen hebben niet op jullie persoonlijk gestemd, maar op de SP. Deze kiezers laten jullie nu in de steek.’ Met name de mededeling dat de pers al was ingelicht over het weglopen van de raadsleden kwam hard binnen. ‘Jullie stellen ons voor een voldongen feit, zonder overleg met de leden’ was een van de reacties.

Na het opstappen van de raadsleden kwamen de overgebleven leden tot de conclusie dat de SP in de gemeente Oude IJsselstreek gewoon doorgaat als actiepartij. We hebben meer dan voldoende leden om actief op straat en in de buurt op te komen voor mensen die de hulp van de SP nodig hebben. ‘De sfeer binnen onze afdeling van toen we begonnen moet weer terugkomen’ concludeerde een van de leden. Toen behaalde de SP regelmatig het landelijke nieuws met acties rondom het VNG congres in de Dru Cultuurfabriek en de bezetting van het Sensire gebouw in Varsseveld door woedende zorgmedewerkers.

De SP blijft actief in Oude IJsselstreek. De verkiezingen voor de Tweede Kamer komen er aan. Er zijn veel misstanden in de samenleving waar de SP al jaren tegen vecht. Als het gaat om de zorg, het onderwijs, veiligheid, maar ook de veel te hoge huren en onderbetaald werk. Mensen vinden de SP aan hun zijde als ze willen knokken tegen onrecht. U komt de SP voorlopig niet in de gemeenteraad tegen, maar wel op straat, in uw buurt, tussen de mensen.