17 maart 2013

Goed weer eens in de Vogelbuurt te buurten

Het is een jaarlijks terugkerende actie. Het Buurten in de Ulftse Vogelbuurt. Drie jaar geleden hebben we in deze wijk een grote enquête gehouden over de aanstaande renovatieplannen. Nu hebben we de bewoners gevraagd hoe het gaat met de voortgang van deze renovaties, de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden en met de communicatie tussen huurder, bouwvakker en Wonion. Uit de eerste reacties maken wij op dat we maar weer eens wijkbreed een grote enquête moeten gaan houden.

1 juni 2012

Weer terug in de Vogelbuurt…..

Eind december 2010/ begin 2011? is de gemeente Oude IJsselstreek met Wonion het project ‘ Vogelbuurt vernieuwt’ gestart. Deze wijk ondergaat een grote opknapbeurt.
Omdat er met de communicatie van de bewoners in de wijk met Wonion nogal wat mis is gegaan heeft SP een buurtonderzoek uitgevoerd aan de hand van een enquête. Daaruit bleek o.a dat 52% van de bewoners vond dat ze niet voldoende werden geïnformeerd over het project en 89% vond het aanbod van vervangende woningen niet voldoende. Wonion heeft SP beterschap beloofd.