#SPindebuurt

3 juli 2017

#SPindebuurt

Foto: Annemiek Kamphuis

Zaterdag 01 juli de dag van de 1 miljoen gesprekken. De dag van Keti Koti, de Surinaamse feestdag waarop de afschaffing van de slavernij wordt herdacht. De dag waarop het wettelijk minimum loon voor werknemers van 23 jaar en ouder en het minimum jeugdloon stijgen. Een bijzondere dag waarop SP Oude IJsselstreek ook meedoet. We gaan buurten in Terborg tegelijkertijd met 100 andere afdelingen in Nederland.#SPindebuurt.

Foto: Annemiek Kamphuis

In een gebouw met 14 appartementen is het in de zomer door het platte dak erg heet. De bewoners willen graag een sedumdak. Er is een hele tijd geleden contact geweest met de gemeente, Wonion en de bewoners. Heini Peters en Jan Vesters gaan binnenkort op bezoek bij Wonion om dit probleem te bespreken.

We hoorden van veel inwoners dat in de Walstraat door het vele vrachtverkeer wat erdoor dendert, zeer onveilige situaties ontstaan. Ook concentratie fijnstof is dan hoger. In het verleden is er een stoplicht weggehaald wat niet heeft bijgedragen aan de veiligheid.

Foto: Annemiek Kamphuis

De Jorisschool in Terborg wordt verbouwd voor huisvesting van statushouders.Aantal buurtbewoners gaven aan veel te laat betrokken te zijn geweest bij het plan door de gemeente. Alles was in kannen en kruiken toen de uitnodiging kwam voor een bijeenkomst met de buurt. Dat was teleurstellend.

Aantal mensen waren tevreden en woonden prima in de stad Terborg.

Het is een prachtige ochtend geweest. Het blijft mooi en bijzonder in gesprek te gaan met mensen om te informeren wat er leeft.