Buurten in de buurt Dinxperlo

6 maart 2016

Buurten in de buurt Dinxperlo

Foto: annemiek / kamphuis

Zaterdag 5 maart zijn Wilma, Annemiek, Bram en Frederik op pad geweest in Dinxperlo een dorp met ruim 7000 inwoners in de gemeente Aalten. In overleg met supermarkt Aldi hadden we een leuke plek om daar met de mensen in gesprek te gaan. Terugkijkend was het een geslaagde dag met interessante gesprekken.

Een aantal mensen vonden het erg jammer dat er geen gemeenteloket meer in hun plaats was. Ook dat er steeds meer winkelpanden leeg komen te staan in de kern van Dinxperlo. Sommige mensen waren bezorgd over hun persoonlijke situatie. Een meneer met een leeftijd van 80 jaar gaf aan dat hij moeilijk kon

Foto: annemiek / kamphuis
rondkomen van zijn karig pensioentje. De kortingen zijn duidelijk voelbaar en hij vind het niet terecht waar hij zijn leven lang voor heeft gewerkt dat de mensen zo bedonderd worden. Van een mevrouw kregen we te horen dat de SP niet alleen maar een partij van de zorg moet zijn. Ze maakte zich ongerust dat er verschraling zou plaatsvinden. Bij een aantal mensen was de teleurstelling van hun oude partij ook aanwezig met name de PvdA. Bij deze gesprekken konden we de mensen toch meegeven dat de SP een partij is die de mensen centraal stelt en een luisterend oor heeft.