Aandacht voor TSN

10 december 2015

Aandacht voor TSN

Foto: SP

Vrijdag 18 december is SP Oude IJsselstreek te vinden op de markt in Terborg, later in Varsseveld. Zaterdagmorgen 19 december  Ulft. We bieden u een beker warme chocolade melk aan en vragen aandacht voor de zorg en met name voor TSN Thuiszorg BV. Er is uitstel van betaling aangevraagd voor 20.000 thuiszorgmedewerkers en de 80.000 cliënten van de grootste thuiszorgorganisatie.

Belangrijk is nu dat TSN wordt gered zodat medewerkers de broodnodige dagelijkse zorg aan hun cliënten kunnen blijven geven. De zorg die ze nodig hebben om zo langer thuis te kunnen blijven wonen.

TSN kondigde eerder dit jaar aan de lonen van de thuiszorgmedewerkers met 30% te verlagen waarop de medewerkers bezwaar aantekenden en naar de rechter stapten. De rechter bepaalde dat de loonsverlaging teruggedraaid moest worden. De rechter onderstreepte  dat TSN zijn medewerkers met deze loonsverlaging overal voorop wil laten draaien en dat het bedrijf geen enkele andere maatregel had genomen om de bezuinigingen op te vangen.

Het management is van mening dat zij zelf geen cent moeten in leveren! De mensen onderaan de ladder moeten inleveren. Onwerkelijke situatie.

Kom vrijdag of zaterdag eens langs op de markt en drink met ons een beker warme chocolademelk. We willen graag weten wat u beweegt.