#FREE SW

25 november 2015

#FREE SW

Foto: Cor van Stek

Donderdag 19 november hebben ruim 7.500 medewerkers uit de sociale werkvoorziening gedemonstreerd in Den Haag voor een nieuwe cao met loonsverhoging en werkzekerheid.

Foto: Cor van Stek

Een groep van 23 SW-medewerkers hebben na de demonstratie een gebouw van hun werkgever VNG bezet. Ze wilden daar blijven totdat de VNG een handtekening heeft gezet onder een fatsoenlijk loon. Vijf jaar hebben de medewerkers geen loonsverhoging gekregen terwijl de verzekeringen en levensmiddelen steeds duurder worden.

In het hele land hebben  SW’ers afgelopen weken actie gevoerd om aandacht te vragen. Wiechmann, cao onderhandelaar FNV overheid:  “Veel wethouders steunen de eisen van de medewerkers. Het is te gek voor woorden dat de VNG desondanks nog niet in beweging is gekomen”.

Foto: Cor van Stek

Iedereen heeft recht op goed werk en goed loon!

Bianca Wilke een van de gearresteerde actievoerders bedankt namens de SW alle mensen die meegewerkt hebben om de acties en de demonstratie te laten slagen. En natuurlijk  de mensen die gestreden hebben om de strijders weer te kunnen bevrijden uit de politiecellen. Free SW.

Foto: Cor van Stek

“Dames en heren woorden schieten ons tekort voor al die steun we zijn er stil en zeer emotioneel hierdoor. Wij nemen een weekje rust en daarna gaan we verder met alles wat nodig is om een CAO binnen te krijgen. Wij laten ons de mond niet snoeren zeker niet door de Vereniging van Gemeentes die ongelijkheid zaaien in hun personeel. Wij gaan door totdat we een goede CAO binnengehaald hebben.

Nogmaals iedereen bedankt.” aldus mevrouw Wilke.