Twitteroorlog

9 augustus 2015

Twitteroorlog

Afgelopen week stond in ‘De Gelderlander’ een stuk met als titel: ‘Twitteroorlog tussen politici’. Aanleiding voor dit stuk is het internetpesten door oud Lokaal Belang politicus Frank Aaldering. Hij heeft een jaar lang via een nep Twitteraccount SP fractievoorzitter Heini Peters zwart gemaakt. Het was niet handig van Heini om te reageren op de flinke aantijgingen. Heini heeft als tegenreactie een eigen ‘pseudoniem’ account geopend om Aaldering weerwoord te geven. Dat laatste wijzen wij als SP af.

In een goed gesprek met de fractie en het afdelingsbestuur heeft Heini aangegeven dat het openen van een account onder een andere naam niet goed is. Zoals in de krant te lezen was heeft hij dit onder grote druk gedaan. ‘De situatie rondom de pesterijen hielden me uit de slaap en ik kon me niet verdedigen. Echter deze manier van doen is niet goed en ik heb er spijt van.’

Inmiddels zijn de twitteraccounts van Heini stop gezet en daarmee is wat de SP betreft de angel uit het conflict. Annemiek Kamphuis, afdelingsvoorzitter: ‘Dat de pesterijen van Aaldering Heini zeer hoog zat, was ons duidelijk. We hebben, samen met Heini, als afdeling er alles aan gedaan dit stop te zetten. Internetpesten aanpakken is echter niet makkelijk. Door als tegenactie een fake-account aan de maken heeft Heini een fout gemaakt en hij heeft hiervoor zijn verontschuldiging aangeboden. Fouten maken is, zelfs voor politici, menselijk en daarmee is de kous af.’

Ooit een gesprek aangegaan met Frank Aaldering?

Beste Hans,

Er is meerdere keren door diverse partijen verzocht,om hem tot inkeer te brengen maar dat is tot heden toe nog niet gelukt.