Campagne: er is genoeg voor iedereen en Enquête in Silvolde

19 juli 2015

Campagne: er is genoeg voor iedereen en Enquête in Silvolde

Foto: frederik / gertsen

Zaterdagmorgen 18 juli zijn Anna, Annemiek, Jan, Heini en Frederik op pad geweest met de actie er is genoeg voor iedereen en een kleine Enquête.

Jan, Heini en Anna zijn gaan buurten in de buurt met de enquête en de krasloten. Annemiek en Frederik zijn op de marktplein in Silvolde met de krasloten in de weer geweest. Uiteraard stond er fijn gesneden koek op de

Foto: frederik / gertsen
tafel en een goed gesprek. We zijn rond 10.00 gestart en om 12.00 afsluiting van de actie. Wat opviel deze
Foto: frederik / gertsen
dag ten aanzien van de krasloten, een lichte wantrouwendheid vooral met de persoonsgegevens
Foto: frederik / gertsen
invullen. Ook dat de werkelijke waarheid erger is dan de meeste mensen dachten met het invullen van de
Foto: frederik / gertsen
vragen. Met het invullen van de enquête viel op dat t.a.v het Silvoldse centrumplan de meningen behoorlijk zijn verdeeld. Wat betreft er moet niet bezuinigd worden op de kwaliteit van zorg (wmo-jeugd-werk, het sociale domein ) die nu onder de gemeente valt een 100% score unaniem is opmerkelijk. We kunnen terugkijken op een opvallende dag met bijzondere dingen. Van de enquête is een verslag gemaakt.

1een publieke basisverzekering voor zorg- en ziektekosten
voor 95%     tegen 5%   weet niet/geen mening 0%

2 we moeten miljonairs extra belasting laten betalen
voor 84%     tegen 10% weet niet/ geen mening 6%

3 het nieuwe Silvoldse centrumplan
voor 42%     tegen 21% weet niet/ geen mening 37%

4 er moet niet bezuinigd worden op de kwaliteit van zorg ( wmo-jeugd-werk, het sociale domein ) die nu onder de gemeente valt
voor 100%    tegen 0%  weet niet/ geen mening 0%

opmerkingen: t.a.v een publieke basisverzekering voor zorg- en ziektekosten, ja indien eerlijk
we moeten miljonairs extra belasting laten betalen: alleenstaande ouder, vlucht naar het buitenland
het nieuwe Silvoldse centrumplan: buurt zit niet te wachten op een hangplek. kost alleen maar geld. financieel en de rommel. gevaarlijk vrachtverkeer het is al mooi. positief markt is een hangplek voor jongeren. Er waren ook wat opmerkingen t.a.v boterweg: parkeerproblemen,drugshandel, hangjeugd parkeerplaats boterweg en er werd voorgesteld eenrichtingsverkeer te maken.