12 september: Demonstratie dag! Noodklok tegen afbraak van de Zorg

6 juli 2015

12 september: Demonstratie dag! Noodklok tegen afbraak van de Zorg

Foto: frederik / gertsen

Om te voorkomen dat 750.000 handtekeningen van de volkspetitie Red de Zorg in de bureaula verdwijnen, gaan we verder actie voeren. Dit betekent dat de SP actief mee gaat mobiliseren om de FNV-demonstratie op zaterdag 12 september tot een succes te maken. Hierbij dus een oproep om mee te doen! Zet deze dag alvast in je agenda.

De FNV is in samenwerking met diverse andere organisaties en partijen als de SP bezig om de afbraak van de zorg en bezuinigingen over de ruggen van de werkende klassen en zwakkere in de samenleving tegen te gaan. Op 12 september willen duidelijk maken dat de 750.000 handtekeningen niet zomaar opzij geschoven mogen worden. We moeten Nederland laten zien dat zeer veel mensen het er niet mee eens zijn!

Vindt u ook dat de acties opgeschaald moeten worden? En dat er actie moet worden gevoerd tegen de blinde neoliberale politiek? Wilt u de afbraak van onze sociale zekerheden over de ruggen van de gewone mensen door het kabinet Rutte ook een halt toe roepen? Kom dan de komende weken naar een van de vele mobilisatiebijeenkomsten verspreid door het hele land. Om te zien waar er in uw regio bijeenkomsten worden georganiseerd zie de agenda hieronder.

Er wordt ook een reminder geplaatst voor 12 september in de agenda. Nadere gegevens worden t.z.t bekend gemaakt.