SP groots aanwezig, bij demonstratie dag van de echte banen 1 mei Amsterdam

1 mei 2015

SP groots aanwezig, bij demonstratie dag van de echte banen 1 mei Amsterdam

Foto: frederik / gertsen

Vandaag waren 9000 duizend mensen op de been voor dag van de echte banen georganiseerd door de vakbond FNV.

De SP was vandaag duidelijk aanwezig en zichtbaar bij de demonstratie. Als politieke partij gaf bij monde Emile Roemer zijn steun toe aan de vakbond. Die strijdt voor betere voorwaarden voor haar leden. Deze steun geldt o.a voor de volkspetitie die de bond gaat houden. Ze willen binnen 6 weken 300.000 handtekeningen ophalen. Emile vroeg of alle SP,ers die in de zaal van de RAI aanwezig waren de vakbond mee wil helpen de handtekeningen binnen te halen.

Foto: frederik / gertsen
Honderden SP,ers gaan de vakbond mee helpen in hun strijd. Rond 12:00 begon de mars naar Martin Luther
Foto: frederik / gertsen
Kingpark waar vertier, spektakel, attracties en muziek door Lange Frans, Playing for Change-band en Shirma Rouse werden verzorgd. Om 15:15 werden de
Foto: frederik / gertsen
demonstranten toegesproken door Emile Roemer, Bram Ojik, en onder luid boegeroep door Lodewijk Asscher die duidelijk niet welkom  was. Er werd nog
Foto: frederik / gertsen
opgemerkt  dat in 2014 weinig was gestaakt of gedemonstreerd. Wordt 2015 jaar van de kentering?