Combi actie dag in Terborg en Etten, Red de zorg! Buurten in de Buurt

27 mei 2015

Combi actie dag in Terborg en Etten, Red de zorg! Buurten in de Buurt

Foto: frederik / gertsen

Zaterdagmorgen  23 mei hebben een aantal leden van SP Oude IJsselstreek een gecombineerde actie gevoerd Red de Zorg! en Buurten in Buurt.

Anna, Annemarie, Annemiek, Maurits, Heini, Gurbüz en Fred zijn druk bezig geweest met de volkspetitie Red de Zorg! en een kleine enquête in Etten. In totaal met deze actiedag zijn er nu 530 handtekeningen binnengehaald voor Red de Zorg! een groot succes! Van Etten is een verslag gemaakt.

Foto: frederik / gertsen

1 een publieke basisverzekering voor zorg-ziektekosten
voor 77%     tegen 15%  weet niet/geen mening 7%

2 een sociaal en groen belastingstelsel
voor 92%     tegen 0%   weet niet/geen mening 8%

3 aanpassing in het belastingstelsel, waardoor bedrijven meer belasting betalen en particulieren minder

voor 85%     tegen 7%   weet niet/geen mening 8%

4 wat vindt u er van dat de SP zitting neemt in nieuw te vormen college van onze gemeente Oude IJsselstreek

voor 77%     tegen 0%    weet niet/geen mening 23%

vindt u dat de megastal laarstraat nabij Etten door kan gaan met het produceren van stank, ammoniak, fijnstof, geluid, overlast verkeer

voor 23%  tegen 23% weet niet/geen mening 54%

de verkeersveiligheid, kruising slingerparallel Etten, moet nog meer verbeterd worden

voor 54%    tegen 7%   weet niet/geen mening 39%

Opmerkingen; iedereen verplicht verzekerd voor de zorg.

Een aantal bewoners merkten op dat ze geen last hadden van de megastal.

Wat betreft verkeersveiligheid kruising slingerparallel waren opmerkingen divers; wordt te hard gereden, bereikbaarheid Etten, landbouwverkeer, probleem fietsers nu bij kruising bij zuivering Etten met oversteken. Ook vond iemand dat het verstandiger zou zijn inpaats van stoplichten, een rotonde aan te brengen.