Emile Roemer bezoekt thuishulpen in de FNV actietent in Borculo

1 maart 2015

Emile Roemer bezoekt thuishulpen in de FNV actietent in Borculo

Foto: Peter de Vos / Eigen foto

Zaterdag 28 februari bezocht SP partijleider Emile Roemer de provincie Gelderland. Voor hij zijn geplande programma startte ging hij naar Borculo, waar al twee weken huishoudelijke hulpen actie voeren tegen het gemeentebeleid in de FNV tent bij het gemeentehuis.

In de tent waren cliënten, huishoudelijke hulpen, de FNV en SP-ers aanwezig om Emile te ontvangen. Emile is de eerste landelijke politicus die de actietent komt bezoeken, om te horen wat er mis gaat in Borculo. 'Eigenlijk had staatssecretaris van Rijn hier moeten staan. Ik heb hem gevraagd mee te gaan, maar hij is er niet. Schandalig, want hij heeft steeds gezegd: "als er iets mis gaat, laat het weten, dan kom ik het oplossen", aldus Emile Roemer.'

De actietent in Borculo is niet de enige plek in Nederland waar actie wordt gevoerd voor behoud van de huishoudelijke hulp via de Wmo. In Den Helder staat het 'glazen huis' en in Oss hebben thuiszorgmederwerkers het stadhuis bezet. 9 maart doet de rechter in Arnhem uitspraak in twee zaken uit de gemeente Montferland, waarbij cliënten de huishoudelijke hulp wordt afgepakt. 's Middags bezocht Roemer de actievoerders van Verian in Nijmgen.

Het is goed dat deze mensen vechten voor goede zorg voor diegenen die dat nodig hebben. De SP staat achter ze!