ALBERSE: DE SP IS EEN PARTIJ VAN SCHREEUWERS EN SCHOPPERS!

16 juni 2014

ALBERSE: DE SP IS EEN PARTIJ VAN SCHREEUWERS EN SCHOPPERS!

Op zich zijn wij daar natuurlijk trots op. We voeren immers graag actie als dat noodzakelijk is. Maar een burgemeester mag dit soort uitspraken niet doen. Hij hoort boven de partijen te staan en niet over ze te oordelen. Natuurlijk is het geen geheim dat onze PvdA burgervader een grote voorkeur voor het oude college had, maar ook met een nieuw college moet hij gewoon aan de slag. Dat is zijn werk, daar wordt hij voor betaald.

Extra vervelend is dat hij niet alleen de SP benoemde, maar ook de werknemers van Sensire, die actie voerden tegen hun onterechte ontslag. Opkomen voor eerlijk werk tegen een eerlijke vergoeding is volgens de burgemeester dus schreeuwen en schoppen!

Alberse treffend weergegeven op een verkiezingsposter van de SP. Volgens welingelichte bronnen is deze poster een van de redenen waarom hij de SP even 'terug moest pakken'.

Zelf wil Alberse niets zeggen over zijn uitspraken. Hij heeft ze, volgens eigen zeggen in een vertrouwelijk gesprek gedaan. Onzin zegt de SP. Ook in een vertrouwelijk gesprek is de burgemeester in functie en dient hij zijn waardigheid te behouden. Op deze manier is hij burgemeester onwaardig en kan hij deze functie in Oude IJsselstreek niet meer uitvoeren.

'Deze uitspraak van onze burgervader komt mij wel rauw op m'n dak' zegt SP voorzitter Maurits Gemmink. 'Ik heb toch echt een paar keer gesprekken met Alberse gevoerd waarin hij zijn zorgen uitsprak over het teruglopend aantal politiek actieve mensen in onze gemeente. De leden van politieke partijen zijn immers de kweekvijver waaruit de gemeenteraad wordt samengesteld. Dan nemen wij de moeite een nieuwe partij aan de gemeente Oude IJsselstreek toe te voegen en dan serveert hij ons op deze manier af!'

'Geen reclame voor de lokale politiek, deze actie van Alberse. Als hij denkt op deze manier meer dan 100 SP leden, allemaal vrijwilligers, in het zonnetje te zetten, dan heeft 'ie het verkeerd. Een burgemeester dient boven de partijen te staan.'

'Het meest vervelende vind ik nog wel dat hij ons altijd in het gezicht toelacht. Hij komt altijd zeer betrokken over, zei een van onze leden me afgelopen week. Dat hij dan achter onze rug zo over ons praat, dat valt me vies van hem tegen. Wij kunnen zo niet verder met deze burgemeester.'