Mogen wij even voorstellen: onze fractie

24 maart 2014

Mogen wij even voorstellen: onze fractie

Met stip op drie: de SP Oude IJsselstreek werd woensdag 19 maart de derde partij in de gemeenteraad. Met 2702, van de 18708, stemmen gingen we de PvdA, D66 en VVD ruim voorbij. En nu kunnen we vol trots onze fractie aan u voorstellen!

Jelle Berens, Elja Versteeg en Jan Vesters nemen namens onze stemmers plaats in de gemeenteraad. Alle drie hebben voldoende keren aangekruisd om met voorkeursstemmen gekozen te zijn. Met deze fractie gaan we de standpunten waar de SP voor staat - goede zorg, goed sociaal beleid, goed openbaar vervoer en goede sociale woningbouw - verdedigen. Dat gaan ze overigens niet alleen doen. De SP is buiten de raad een actieve partij. De raadsleden worden ondersteund door onze acties en omgekeerd. Zonder actie geen fractie!

Jelle Berens is met 1340 stemmen als lijsttrekker in de gemeenteraad gekozen. Deze onderwijsadviseur woont met zijn gezin in Varsseveld, is geboren Hagenees, vanaf 1980 SP-lid en actief geweest in Zoetermeer, voormalig directeur in het basisonderwijs en al weer 7 jaar woonachtig in onze gemeente. Hij gaat met zijn enorme SP ervaring, zo was hij een van de begeleiders van Harry van Bommel toen deze tweedekamerlid werd, onze fractie leiden. En, collega raadsleden, pas op! Als hij in het plat Haags los gaat, dan is er geen touw meer aan vast te knopen!

Elja Versteeg werkt in de zorg. Dagelijks fietst ze, voor haar werk, heen en weer tussen Ulft en Zeddam waar ze op verzorgingshuis Seydehem werkt. In Ulft woont ze samen met Martin aan de Allee, waar hun huis in verkiezingstijd te herkennen is aan een enorme SP poster. Als het over misstanden in de zorg gaat gaan Elja's ogen vuur spuwen. Dat gebeurt dus nog wel eens en daar gaan de collega raadsleden de komende jaren mee te maken krijgen!

Jan Vesters is een bekende Silvoldenaar, ook al woont hij in Ulft... Wie heeft er niet bij meester Jan in de klas gezeten op de Plakkenberg? De voorkeursstemmen voor Jan kwamen dan ook vooral uit Silvolde. Jans hart gaat als oud schooldirecteur dan ook uit naar het onderwijs. Maar ook kleine dorpenbeleid en op het sociale vlak kan Jan meedebateren. 'Als directeur van een school vond ik het niet gewenst om in de gemeenteraad te zitten. Nu ik dat niet meer ben heb ik me geen moment bedacht om voor deze eervolle taak te gaan!' Welkom in de raad Jan!

De SP fractie wordt ondersteund door een hele afdeling. Mensen die de afgelopen vier jaar namens de SP actie hebben gevoerd voor een DubbelSPoor in de Achterhoek, het behoud van de zwembaden, samen met de thuishulpen van Sensire voor behoud van 1100 banen. De acties zullen doorgaan, buiten de gemeenteraadszaal en nu ook binnen de raadszaal. Men zal weten dat de SP actief is in Oude IJsselstreek!