Wij staan achter de SP!

29 januari 2014

Wij staan achter de SP!

32 inwoners van Oude IJsselstreek ondersteunen de deelname van de SP aan de gemeenteraadverkiezingen op 19 maart. Zij kwamen naar het gemeentehuis in Gendringen voor de ondertekening van de zogenaamde ondersteuningsverklaring. Deze verklaring moet door minimaal 20 inwoners worden ondertekend omdat de SP voor de eerste keer deelneemt aan lokale verkiezingen in onze gemeente.

Voor alle zekerheid hadden we een paar extra mensen gevraagd aanwezig te zijn. Stel voor dat iemand zijn identiteitsbewijs vergeten is... Maar toen de hal vol stond met SP sympathisanten kreeg de verantwoordelijk ambtenaar het wel even warm. Geen nood! Het zaaltje waar de computer klaar stond, ondersteuners moeten inwoner van Oude IJsselstreek zijn en dat werd in de gemeenteadministratie gecontroleerd, was net groot genoeg.

De steunbetuigers moesten dus even wachten voor ze aan de beurt waren. Gelukkig stond de koffie en thee klaar, dus het was best gezellig. De steunbetuigingen komen niet alleen van SP leden. Ook een aantal Sensire medewerkers waren er bij. 'Jullie steunen ons ook altijd, dus nu steunen wij jullie!' Dat soort uitspraken doet ons SP-ers goed!

Maandag 3 februari worden de steunbetuigingen met de kieslijstverklaringen en de verklaring van de landelijke SP worden ingediend bij de kiesraad. Dan doet de SP Oude IJsselstreek officieel mee aan de gemeenteraadsverkiezingen.