Zaterdag 19 oktober: STRIJD VOOR ZORG in Varsseveld

18 oktober 2013

Zaterdag 19 oktober: STRIJD VOOR ZORG in Varsseveld

Zaterdag 19 oktober vindt in Varsseveld de demonstratie en manifestatie 'STRIJD VOOR ZORG' plaats. Zorgorganisatie Sensire heeft 1100 thuiszorgmedewerkers ontslagen; zijn hebben vanaf 1 januari geen werk meer. Dit is schandalig want het geld en werk blijven in 2014. Vanuit de landelijke overheid wordt er in 2014 nog geen cent bezuinigd op de thuiszorg en dit massa ontslag is dus onnodig en onacceptabel.

Na een bezetting van het hoofdkantoor van Sensire, een bezoek van Rijn aan de Achterhoek, een Tweede Kamerdebat en een reconstructie van minister Asscher, moet er nu een oplossing komen! Dus kom ook naar Varsseveld en steun de thuiszorgmedewerkers van Sensire!

Met Emile Roemer, Ton Heerts (voorzitter FNV), Corrie van Brenk (voorzitter Abvakabo FNV), Linda Voortman (GroenLinks) en John Kerstens (PvdA).

Reacties

Ik wil jullie complimenteren met deze actie! Geweldig, jullie zijn de enige partij de achter de thuiszorgmedewerkers staan! Ik hoop van harte dat er voor al die 1100 thuiszorgmedewerkers een goede oplossing komt. De gang van zaken bij Sensire is werkelijk absurd. Ik hoop dat jullie ook door gaan om Maarten van Rixtel te ontslaan. Deze man hoort niet in de zorg thuis!
Heel veel succes.