Rondje om de kerk voor behoud banen Sensire

21 oktober 2013

Rondje om de kerk voor behoud banen Sensire

Zaterdag 19 oktober liepen thuiszorgmedewerkers, Tweede Kamerleden, bestuurders van de bond en vele betrokken SP ‘ers uit verschillende afdelingen van de Achterhoek  onder begeleiding van een steelband een rondje om de kerk in Varsseveld voor fatsoenlijk loon van 1100 medewerkers. Om 13.00 uur begon de tocht bij het hoofdkantoor van Sensire om daar ook weer te eindigen.

De middag werd afgewisseld met muziek van Boi Foi Toch en sprekers uit de Twee Kamer, onze Emile natuurlijk, John Kersten, Linda Voortman, Ton Heerts en hekkensluitster Corrie, de voorzitter van de AbvaKabo. Ruud van de bond stelt de gemeente een ultimatum tot 1 november. Dan moeten ze de zaken voor elkaar hebben. En anders kunnen de wethouders opzouten! Tot die tijd blijft de tent ook staan. De enige wethouder die zich niet aan de ‘onderlinge afspraken’ van de schijnconstructie wil houden is Jan Bart Wildschut uit Doetinchem. Hij durfde zijn nek uit te steken. Ook hij stond op het podium om de mensen toe te spreken.

Ondanks de ernst van de situatie zat de stemming er goed in. De bandleden kregen het voor elkaar dat de thuishulpen en betrokkenen een polonaise uitvoerden voor het inmiddels beruchte hoofdkantoor van Sensire.

Emile geeft aan het prachtig te blijven vinden om maar steeds weer zoveel SP’ers te ontmoeten tijdens demonstraties en manifestaties. Overal waar er onrecht is. Onze knuffel thuiszorgmedewerkster ontbrak niet en zorgde weer voor de nodige oppeppers en knuffels. Ook Emile ontkwam er niet aan.

Wij hopen allemaal dat er een oplossing komt. Het heeft lang geduurd en de mensen blijven in onzekerheid. Het zou toch mooi zijn dat de wethouders  inzien dat er voor kwaliteit gekozen moet worden en niet voor geld. Want dit zou toch het tijdperk worden van het sociale domein. De mensen tellen mee, niet de stenen… Dat heeft wethouder Finkenflugel (Oude IJsselstreek) zelf beweerd.