SP groots aanwezig op Centrumfeest Ulft

10 september 2013

SP groots aanwezig op Centrumfeest Ulft

Zondag 8 september liep Ulft en omgeving massaal uit voor het Centrumfeest. De SP pakte op deze braderie vol uit met de SoePexpress, ZO-krant, ballon en het welbekende goede gesprek. Op de hoek van het Kennedyplein waren we dan ook een populaire stand. De actie die we voeren met de thuishulpen van Sensire en aanstaande gemeenteraadsverkiezing werden regelmatig besproken.

Veel mensen volgen deze actie op de voet. Het gaat niet alleen om 1100 banen in de Achterhoek, maar ook om de vaste hulp van oma. ‘Goed dat jullie deze actie voeren!’ zei een mevrouw die zelf afhankelijk is van de thuiszorg. ‘Ik wist niet dat we dit in ons hadden. Als ik me nu ergens kwaad om maak zeg ik tegen m’n man: ik voel een actie opkomen’ vertelde een van de enthousiaste actievoerders. Het is goed om te merken dat de meeste mensen de Sensire actie volgen. Goede thuiszorg is belangrijk vindt men. Daarnaast is de zorg over de dalende werkgelegenheid in de Achterhoek groot.

‘Doen jullie mee komend jaar?’ is de andere grote vraag op het Centrumfeest. Dan gaat het natuurlijk over de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014. Jawel, we zijn vol in voorbereiding! De top vijf van onze concept kandidatenlijst stond, op één na, zelfs bij de SoePexpress. ‘De SP is hard nodig in Oude IJsselstreek!’ zij een ex-PvdA stemmer. ‘De voedselbanken kunnen de vraag niet aan en in Oude IJsselstreek geven ze 160.000 euro uit aan het neerzetten van een afgedankte schoorsteen!?!’

Veel mensen zijn bezorgd over hoe het verder moet met onze gemeente. ‘De spaarpot is leeg’. ‘Veertig miljoen euro NUON geld is als sneeuw voor de zon verdwenen. Geld dat bedoeld was voor het opvangen van klappen in mindere tijden heeft de huidige coalitie in grond en een te duur cultuurproject gestopt.’ De SP is dus hard nodig in de gemeenteraad!

Trekker op deze markt was uiteraard de SP SoePexpress. Het kunstwerk van Joep van Lieshout is een echte blikvanger. ‘Wat is het eigenlijk’ is een veel gehoorde vraag. De meesten zagen er een varken of draak in. De achterkant heeft het meest weg van een achterwerk en de openstaande luiken lijken op drakenvleugels. De voorkant is een beetje onbestemd, maar er komt heerlijke soep uit. Het is dus gewoon de SoePexpress! Tegen vijf uur was het ballonnengas op, waren de laatste van de ruim 800 bekertjes soep uitgedeeld en de kraam afgbroken. Een geslaagd centrumfeest waarop de SP zich groots presenteerde was voorbij.