Applaus voor Roemer en Ulenbelt

12 september 2013

Applaus voor Roemer en Ulenbelt

Woensdag 11 september was de actie werkonderbreking van ontslagen thuiszorgmedewerkers een feit. Ongeveer 350 mensen bezochten de Radstake om er samen met de cliënt een mooi moment van te maken. Lilian Marijnissen van de AbvaKabo praatte de mensen bij over de resultaten die de dames met hun verzet hebben bereikt. Een smartlappenkoor was uitgenodigd, je voeten konden worden gemasseerd en een nagelstyliste was aanwezig. Ton Heerts en Emile Roemer brachten Varsseveld ook een bezoek. Emile kon de gemoederen in beweging brengen door een uit het hart gegrepen betoog te houden. De stakende thuishulpen en hun cliënten weten dat hij het echt meent. Applaus!

Twee bussen vol waarvan een dubbeldekker brachten de mensen naar het debat in Den Haag. Een debat over Sensire en het UWV. Minister Asscher van Sociale Zaken kon niets anders zeggen dat de mensen naar de rechter moeten om het ontslag aan te vechten. Ook staatssecretaris van Rijn liet het afweten. Hij vond de Alfaconstructie goed mits het niet gedwongen is. Hoe anders zei hij dat tijdens het bezoek in Varsseveld. Daar vond hij dat mensen een goed cao loon moeten verdienen en dan hoorde de Alfaconstructie er niet bij.  Deze constructie zou er niet komen.

Pittig waren de vragen die de Kamerleden stelden. Telkens kwamen ze terug op de schijnconstructie en ronselpraktijken van Sensire. Op verzoek van Groen links komt er een reconstructie van de ontslagaanvraag van de Sensire thuiszorgmedewerkers. Paul Ulenbelt is twee maanden bezig geweest om dit debat te kunnen organiseren en hij was goed. De thuiszorgmedewerkers waren het er over eens dat hij in dit debat de beste was. Applaus na zijn vragen en antwoorden in de Tweede Kamer tijdens het debat. Dat hoor je niet vaak.