Vier Oude IJsselstrekers naar SP Zomeruniversiteit

4 augustus 2013

Vier Oude IJsselstrekers naar SP Zomeruniversiteit

Het is een van de grote jaarlijkse cursussen van de SP: de zomeruniversiteit. Vier SP-ers uit Oude IJsselstreek reisden het eerste weekend van augustus af naar het Noord-Brabantse Biezenmortel voor een weekend vol cursus, debat, workshops en gezelligheid.

Al vanaf het begin van de afdeling volgen SP-ers uit onze gemeente 'De' Zomeruniversiteit. Het is een cursusweekend voor nieuwe talentvolle SP leden, al kunnen ervaren SP-ers ook mee doen. Voor de leden die afgelopen jaar actief binnen de kerngroep of het bestuur zijn geworden is het een weekend kennismaken met wat de SP nog meer te bieden heeft.

En dat is veel! Cursus, lezingen en workshops. 's Avonds was er politiek café met Emile Roemer en Frits Barend. Daar omheen was er vooral veel gezelligheid. De Zomeruniversiteit is de plek om kennis te maken met SP-ers uit andere afdelingen. Als je bij de SP actief wordt ben je eerst met je eigen afdeling bezig. De SP Oude IJsselstreek heeft veel contact met de omliggende SP afdelingen, dus die kom je vanzelf tegen, maar wat er bij de SP in Groningen of Middelburg gebeurt dat weet je niet. Daarom is dit weekend zo belangrijk.

Je komt elkaar in de toekomst vast weer tegen bij landelijk eacties of cursussen. Dan is het prettig dat je in Biezenmortel al eens een pilsje met elkaar hebt gedronken. Ook in 2014 zal de SP Oude IJsselstreek een afvaardiging talentvolle nieuwe leden naar de Zomeruniversiteit sturen.