Massa ontslag Sensire: 'Pikken we dit zomaar?'

24 juni 2013

Massa ontslag Sensire: 'Pikken we dit zomaar?'

Donderdag 20 juni bespraken de wethouders van de Achterhoekse gemeenten die zorg inkopen bij Sensire het massa ontslag bij deze thuiszorg-organisatie. Namens Sensire was directeur Maarten van Rixtel aanwezig.

Thuiszorgmedewerksters voerden voorafgaand aan dit gesprek actie voor het behoud van hun banen. De hoop was dat wethouders en Sensire een manier konden vinden het ontslag af te wenden. Er is immers budget en meer dan voldoende werk in de thuiszorg tot 2015. Dat dit gesprek een wassen-neus was werd de volgende dag duidelijk. Terwijl de wethouders met van Rixtel aan de vergadertafel zaten werden bij Sensire 800 ontslagbrieven op de bus gedaan. Vooropgezet plan lijkt ons en het 'gesprek' met de wethouders was slechts een toneelstukje.

Het ontslag is onterecht. Gemeenten en Sensire moeten met een goed plan komen om deze belangrijke thuiszorg overeind te houden. Tegen de Sensire-werknemers die inmiddels de brief hebben ontvangen zeggen we:

Onderteken niets! Dit collectief ontslag is asociaal!

Laat je niets wijsmaken! Sensire gaat niet failliet en het management heeft zijn schaapjes al op het droge.

Er is geld voor de thuiszorg tot 2015.

De Gemeenten Montferland en Oude IJsselstreek
hielden zelfs Wmo geld over in 2012.

Er is voldoende werk in 2014.

Gemeenten en Sensire moeten samen het werk redden.

Er is totaal geen respect voor de thuiszorg.

Geef niet op! Wij strijden door voor het behoud van de BROODNODIGE  banen in de huishoudelijke verzorging.