AHA..SP….DE GOEDE PARTIJ.

18 mei 2013

AHA..SP….DE GOEDE PARTIJ.

SP Oude IJsselstreek is zaterdag 11 mei met een flink aantal leden de straat opgegaan om mensen onder andere de ZO-krant aan te bieden waarin allerlei onderwerpen staan over o.a. de zorg, studiefinanciering en sociale huisvesting. Er ontstonden goede gesprekken over hoe het met de inwoners van Oude IJsselstreek gaat en waar de SP, zowel lokaal als landelijk, aandacht aan kan besteden.

SP is altijd geïnteresseerd in het welzijn van de medemens en wil graag weten hoe het met de mensen gaat. Wat zijn de problemen en hoe kunnen wij de mensen ondersteunen.

Een aantal leden waren gestationeerd op de markt in Ulft en een aantal bezochten het centrum van Varsseveld naast de kleine plantenmarkt. Er heerste een gezellige drukte. De reacties waren uiteenlopend van politiek interesseert me niet tot SP is goed bezig. Veel mensen namen graag de ZO- krant mee om die op hun gemak eens door te spitten. Een familie kende de ZO-krant niet, maar herkende Emile Roemer meteen. ” Die sympathieke meneer van...Aha....de SP, ..de goede partij”.

Ook in Ulft hebben we met een aantal mensen boeiende gesprekken gehouden over het dagelijks leven. Een voorbijganger was het helemaal eens met de gedachtengoed van de partij en liet dat blijken door meteen lid te worden. Binnen en buiten het parlement werken wij mee aan een maatschappij waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staan. En dat is geen overbodige luxe…….