Ledenwervingsactie SP-werkgroep Aalten

16 oktober 2012

Ledenwervingsactie SP-werkgroep Aalten

Het is vrijdagavond 11 mei, voor het eerst sinds maanden koopavond in Aalten.
Om 18.00 uur richten Aaltense SP leden, met hulp van SP leden uit de Oude IJsselstreek, hun actieplaats in het centrum in.

De promokar, geleend van SP Oude IJsselstreek, wordt in gereedheid gebracht.
ZO-kranten, Tribunes, flyers, ledenopgaveformulieren, en ander actiemateriaal wordt uitgestald en de ledenwerfactie kan beginnen.

Contactpersoon Wim Lammers: “In het centrum en bij een paar supermarkten hebben we ZO-kranten en flyers uitgedeeld en hebben we interessante gesprekken gevoerd met inwoners van Aalten en toeristen.

Inwoners van Aalten, die voorheen altijd stemden op partijen uit het uiteengevallen kabinet, waren erg ontevreden over hoe hun partijen zich de laatste tijd presenteren en de koers, die nu gevaren wordt. Zij hebben steeds minder vertrouwen in hun partijen en zijn serieus van plan, bij de aankomende verkiezingen, SP te stemmen, sommigen overwegen zelfs hun lidmaatschap op te zeggen en lid te worden van de SP. Fantastisch! Rond 20.45 was de koopavond inmiddels voorbij en een boel mensen naar huis, dus hielden we het voor gezien voor de vrijdagavond.”

Zaterdagmiddag 12 mei13.30 uur waren de leden van SP Aalten de collega-leden uit de Oude IJsselstreek weer present in het centrum van Aalten. “Deze middag konden we ons zelfs verheugen op hulp van een tweetal leden uit Zevenaar.
Ook deze middag hebben we weer veel ZO-kranten kunnen uitdelen en konden we weer leuke gesprekken voeren.
Het was niet erg druk, maar we hebben aardig wat mensen gesproken en het zou zo maar kunnen, dat deze actie een aantal nieuwe leden oplevert, wat natuurlijk ook de bedoeling is bij een ledenwerfactie.

Wij willen de helpende leden uit Oude IJsselstreek bedanken voor hun hulp en het mogen lenen van hun promokar. Ook de twee Zevenaarse SP leden hartstikke bedankt voor jullie hulp.”

Naderhand hebben we nog een tijdje gezellig nagepraat bij een plaatselijke horecagelegenheid. Het was leuk en gezellig.