Zwevende kiezers op een warm centrumfeest Ulft

18 september 2012

Zwevende kiezers op een warm centrumfeest Ulft

De peilingen zeggen met grote stelligheid dat de Nederlandse kiezer er al uit is. Wij weten echter wel beter. Veel linkse stemmers twijfelen tussen stemmen uit strategie of uit het hart. Ook op het centrumfeest in Ulft zweefden de kiezers voorbij. Aan ons van de SP de taak ze weer met beide benen op de grond te halen en de keuze op stemmen met het hart te laten vallen. En een goed hart klopt links!

Het was zomers warm de tweede zondag van september, maar dat weerhield het publiek er niet van massaal het centrum van Ulft op te zoeken. In korte tijd vlogen de sponsjes, folders, frisbees, strandballen en ballonnen de kraam uit. Voor de nodige afkoeling en vitaminen zorgde de koude tomatensoep. En bij zo’n bekertje soep ontstond vaak een goed gesprek over de keuze bij de stembus.

Mensen twijfelen nog steeds. Een stem op Samsom kan een linkse premier opleveren, maar dan krijgen we de VVD er wel bij. Een stem op de SP houdt de PvdA aan de linkerkant. Gelukkig laten de kiezers zich niet allemaal gek maken door de media en de peilingen. Veel mensen geven aan toch SP te gaan stemmen, omdat de PvdA de laatste jaren hun beloften zelden heeft waargemaakt. Ze herinneren zich allemaal het kabinet Balkenende met Wouter Bos nog.

Tegen 5 uur was echt alles op! 250 ballonnen, 900 sponsjes en 8 liter soep hadden hun weg naar het publiek gevonden. Voor het SP campagneteam zat het campagnevoeren met de kraam er op. Maar daarmee zijn we nog niet klaar. Er liggen nog 12.000 folders klaar om de laatste dagen door de SP leden huis aan huis te worden verspreidt. Woensdag 12 september weten we wat onze inspanningen gaan opleveren.