“Ben ik dan verplicht SP te stemmen?”

18 augustus 2012

“Ben ik dan verplicht SP te stemmen?”

Een viertal SP’ers hebben zaterdag 11 augustus Westendorp een bezoek gebracht. We waren goed zichtbaar op de hoek van Boesvelderdijk met onze promo-kar, de nieuwe verkiezingsposters van Emile en de leus NU SP!

Een aantal voorbijgangers betuigden sympathie door te toeteren en hun duim op te steken.

“Ben ik dan verplicht SP te stemmen”?, wilde een mevrouw weten want dan wil ik geen koffie. Samen met haar man nam ze de tijd om even te praten over de politiek. Ze stemden allebei op een andere partij, maar wilde even met ons een babbeltje maken. SP timmert goed aan de weg en dan konden ze waarderen. Onderwerpen als normen en waarden, de middenstand werden even aangestipt.

Ondertussen hebben een tweetal leden folders rond gebracht en mensen uitgenodigd om langs te komen. Een meneer bedankte hiervoor. Hij hoopte dat Roemer niet aan de macht kwam. Hij kreeg een glimlach van ons en we wenste hem nog een fijne dag. “Ieder het zijne”, reageerde meneer verrast. En zo is het ook. Natuurlijk willen we graag dat de mensen op de SP gaan stemmen, maar respect voor een andere mening is uiteraard van groot belang.