Op de koffie in Sinderen en Heelweg.

31 juli 2012

Op de koffie in Sinderen en Heelweg.

Alex, Annemiek, Bianca, Fred, Gerard en Willy wisselden afgelopen zaterdag 28 juli van gedachten met een aantal inwoners van Sinderen en Heelweg. Dit was de tweede zaterdag van op de koffie met de SP Oude IJsselstreek.

Hieruit bleek weer dat de naam Nieuw Vertrouwen van ons verkiezingsprogramma van toepassing is. Deze staat inmiddels op de site;wwwsp.nl. Sommige hebben het vertrouwen verloren in de politiek en gaan niet stemmen. “Ze beloven je van alles, maar als het zover is, komt er niets meer van”. Aan ons de taak om deze mensen te overtuigen om toch gebruik te maken van hun stemrecht. En anderen wisten nog niet op welke partij ze toch moeten gaan stemmen. Graag wilden ze informatie van ons. De nieuwe folder met 10 vragen aan Emile Roemer werd meteen ingezet, evenals de drie redenen om lid te worden van de SP.

Erg leuk om te horen was dat de laatste bezoeker uit Sinderen vertelde dat hij en zijn vrouw voor de SP kiezen. Hij is voor een sociale maatschappij waarin de mens weer centraal mag komen te staan. Je merkt dat er steeds meer mensen ontevreden zijn. Ze hebben hun buik vol van het liberale gedoe en willen een andere weg inslaan. Sociaal de crisis uit.

Geregeld kwamen mensen in auto of bus langs die vriendelijk lachend hun sympathie lieten blijken door hun duim op steken.

Ook deze zaterdag weer de ZO-krant met nieuwsbrief rond gebracht. Zowel in Sinderen als in Heelweg Oost en West.