Eerste Algemene Ledenvergadering van een snel groeiende afdeling

14 maart 2012

Eerste Algemene Ledenvergadering van een snel groeiende afdeling

Maandag 5 maart hield de SP Oude IJsselstreek haar eerste Algemene Ledenvergadering als officiƫle afdeling. Op deze vergadering, in het Buurtschapshuis in Sinderen, werd teruggekeken op het jaar 2011, de acties, de successen en de groei van onze jonge afdeling. Daarna was het tijd voor een vooruitblik. Wat gaan we doen in 2012? Op deze avond werd het zittende bestuur herkozen en interim organisatiesecretaris Annemiek Kamphuis officieel aan het bestuur toegevoegd.

Naast terug en vooruitblikken werd geconcludeerd dat de afdeling er financieel goed voor staat. Na het verslag door penningmeester Gerard Hubers werd een kascommissie ingesteld voor de controle van de boekhouding voor het jaar 2012. Diana van Schoorl vertelde over de SP Hulpdienst en Annemiek Kamphuis gaf het startschot voor de SP Denktank, de ledengroep die de situatie in de gemeente Oude IJsselstreek langs de SP lat gaat leggen. De bevindingen van de Denktank vormt de basis voor het afdelingsprogramma en het verkiezingsprogramma, als we mee gaan doen aan de gemeenteraadsverkiezing in 2014.

Voorzitter Maurits Gemmink is tevreden over het verloop van de vergadering. 'Het was een mooie avond met een goede opkomst. Bijzonder was de aanwezigheid van Wim Lammers, van de werkgroep Aalten. Oude IJsselstreek is vanaf 3 maart moederafdeling van de werkgroep Aalten. Dat betekent dat we er gezamenlijk aan gaan werken in Aalten een afdeling te bouwen. Het is goed dat Wim meteen bij ons mee kwam kijken. Daarnaast is het goed te zien dat de afdeling gezond is. De cijfers zijn goed. We groeien snel, hebben veel actieve leden en hebben veel plannen voor acties het komende voorjaar. We hebben er zin in en laat die tweede-kamerverkiezingscampagne maar komen. Het liefst eind mei, begin juni. Dat beviel in 2010 zeer goed...'

De komende maanden zijn er nog 2 ledenvergaderingen, ter voorbereiding van het 18e SP congres op 2 juni.