EINDELIJK GELUKT - 4291 HANDTEKENINGEN AANGEBODEN

28 december 2011

EINDELIJK GELUKT - 4291 HANDTEKENINGEN AANGEBODEN

Het was nog best wel spannend, dinsdagmiddag na de Kerst bij het gemeentehuis in Gendringen. Om 2 uur zou de SP met een groot gevolg van volwassenen en kinderen dan eindelijk de doos met handtekeningen aanbieden aan wethouder Van Balveren. En het was natuurlijk best spannend of de wethouder deze keer wel zou komen opdagen.

Het SP-gezelschap bestond uit een zestal bestuursleden, een flink aantal belangstellende volwassenen en een 20-tal kinderen. De kinderen gingen spontaan met trommels, spandoeken en zwembanden een rondje om het gemeentehuis, zodat het hele “gemeentehuis” binnen de kortste keren met de neus tegen het raam stond en iedereen in de gaten had, dat er wat bijzonders te gebeuren stond.

Even na tweeën kwam een medewerkster van het gemeentehuis door de hoofdingang naar buiten en wees, dat het gezelschap bij een zijdeur door de wethouder werd opgewacht. De ontvangstruimte was eigenlijk te klein voor het hele gezelschap, de meesten moesten staan. De overhandiging kon dan toch plaats vinden.

Diana sprak de wethouder toe over de moeizame totstandkoming van de afspraak, het doel van de actie, nl. het behoud van de openbare zwembaden in de gemeente, zodat ook in de toekomst jong en oud van deze ontmoetingsplekken gebruik kan blijven maken. Het is voor de jeugd van belang om er te leren zwemmen, en het bewegen van ouderen in een zwembad is goed voor de fitheid van de gemeenschap. Sport, spel en ontspanning komen in het zwembad als van zelf sprekend samen. Zij sloot af met de wijze woorden van President Van Rompuy, de voorzitter van de Europese Raad: “Krampachtig vasthouden aan het Eigen Gelijk is een superieure vorm van egoïsme. Dan poker je met het Algemeen Belang”.

De wethouder nam de doos met 4291 handtekeningen in ontvangst en antwoordde, dat de actie misschien wel voorbarig was, omdat er nu een commissie is, die een plan voor de toekomst van de zwembaden aan het uitwerken is. Maar ook weer niet voorbarig, omdat een actie eigenlijk nooit voorbarig is. Hij beloofde de handtekeningen in te brengen in de commissie.

De bijeenkomst werd zonder het spontaan aanbieden van consumpties beëindigd en de aanbieders konden weer vertrekken.