SP Oude IJsselstreek presenteert eerste Afdelingskrant in Varsseveld

3 oktober 2011

SP Oude IJsselstreek presenteert eerste Afdelingskrant in Varsseveld

Om half elf waren Maurits, Annemiek, Wilke en Gerard op de parkeerplaats bij de Coop in Varsseveld. De PromoKar werd opgesteld in de doorloop tussen de Spoorstraat en de grote parkeerplaats. Willy bracht koffie. Ideaal campagneweer. Veel ballonnen voor de kleintjes en de bekende SP-sponsjes voor op het aanrecht of bij het schilderen voor de ouderen.

Onze eerste insteek was natuurlijk het aanbieden van onze afdelingskrant aan het publiek en in die opzet zijn we goed geslaagd. Veel mensen wilden graag kennis nemen van de activiteiten van de SP in de gemeente. De krant beschrijft de acties van het afgelopen jaar, ons spreekverbod in de gemeenteraad wordt in cartoon uitgebeeld en de start van onze Hulpdienst, waar iedereen gebruik van mag maken, wordt bekend gemaakt.

Verder waren er de handtekeningenactie "Zwembad slopen, Ze zijn bezopen" voor het behoud van de zwembaden in de gemeente en voor "De ketting van Solidariteit", de werkhandschoenenactie voor het behoud van de Sociale Werkvoorziening in het hele land. Veel mensen waren graag bereid hun handtekening te zetten en vinden het goede acties. Een aantal passanten toonde meer interesse voor de SP en die mensen konden voor meer informatie een Tribune en ZO-krant meenemen. Tegen het eind van de actie rond 13.00 uur waren alle 40 handschoenen getekend en de petitielijsten voor de zwembaden met ruim 125 handtekeningen bijna vol.