SP Oude IJsselstreek pakt de handschoen op!

10 september 2011

SP Oude IJsselstreek pakt de handschoen op!

Na de grote VNG congres acties op 7 en 8 juni was duidelijk dat de Nederlandse gemeenten de bezuinigingsplannen van het kabinet niet uit gaan voeren. Heel goed, zijn daarmee de bezuinigingen van de baan? Als het aan de SP ligt wel natuurlijk, maar minister Donner heeft toch het dreigement uitgesproken dat hij, als de gemeenten het niet doen, persoonlijk zijn slechte plannen uit gaat voeren? Wij gaan dus gewoon door met actie voeren voor behoud van de WSW!

De SP pakt de handschoen letterlijk op tegen Donner. De werkhandschoen wel te verstaan. We gaan een keten van werkhandschoenen - met handtekening - maken om dit kabinet te laten zien dat we de miljarden
bezuinigen op uitkeringen en sociale werkplaatsen niet pikken! Alle SP afdelingen doen mee, dus wij zeker! Zaterdag 10 september stonden we met de werkhandschoenen - en onze eigen zwembadactie - op winkelcentrum de Blenk in Ulft. Ondanks de warmte was het publiek enthousiast over de actie. Vele handtekeningen werden gezet en vele SP ballonnen vonden hun weg naar kinderhandjes. Het resultaat: ruim 200 handtekeningen voor het zwembad en de handschoenenketting.

Naast handtekeningen ophalen hebben we ook een paar goede gesprekken met de inwoners van Ulft gevoerd. De zorg over het beleid van het kabinet Rutte en het gemeentelijk beleid is groot. We hebben mensen
gehoord die klachten hebben over het openbaar vervoer in de gemeente en een paar mensen met klachten over de stadsbank. Terugkerend thema is het vele geld dat naar de DRU cultuurfabriek gaat. Mensen snappen
niet dat er overal op moet worden bezuinigd, behalve op de DRU. Daar gaan bakken met geld bij.

Al met al een goede ochtend waarop de SP Oude IJsselstreek wederom heeft laten zien dat wij er altijd zijn voor de bevolking van Oude IJsselstreek.