De Keten van Solidariteit bij Wedeo.

27 september 2011

De Keten van Solidariteit bij Wedeo.

Zijn jullie er alweer! Zo werden we bij Wedeo in Doetinchem ontvangen. Inderdaad, de SP is er alweer! Wij hebben actie gevoerd voor behoud van de Sociale Werkplaatsen tijdens het VNG congres. En nu de gemeenten NEE hebben gezegd tegen de bezuinigingen op de Wsw gaan we door met een actie voor de regering Rutte. We laten handtekeningen zetten op werkhandschoenen en van die handschoenen maken we een 'Keten van Solidariteit'. We gaan tientallen kilometers keten door Den Haag hangen zodat de bende van Rutte weet dat ze met hun handen van de Sociale Werkplaatsen af moeten blijven!

De komst van de SP heeft in het Wedeo journaal gestaan, dus de werknemers wisten dat we zouden komen. Het was heerlijk weer maandag dus we werden al buiten opgewacht. Iedereen zette een handtekening en velen schreven een persoonlijke boodschap op voor het kabinet. We liepen door naar binnen, naar de kantine waar het lunchtijd, dus spitsuur was. 'Kom aan tafel zitten en vertel. Wil je koffie of thee...' Nee, je komt niet alleen weg met een handtekeningetje bij de Wedeo medewerkers. Ze willen ook uitleg over hun situatie en wat de SP daar aan kan doen. Wij kunnen niet beloven dat we het even voor hen op gaan lossen, maar we beloven wel dat wij ons uiterste best doen voor behoud van hun werk.

'Geen zoetsappig verhaal Rutte. De realiteit is dat de echt kwetsbare mensen de dupe worden met dat beleid', 'Wedeo moet blijven!' of 'Houd rekening met de kwetsbare mensen!' Enkele persoonlijke boodschappen van de Wedeo medewerkers. Voor deze mensen staat de SP op de bres en daar gaan we mee door. Komende zaterdag staat de SP Doetinchem op het Simonsplein en de SP Oude IJsselstreek gaat bij de COOP in Varsseveld staan met de 'Keten van Solidariteit'.

De SP is blij met de medewerking van Wedeo bij onze actie. Zij hebben ons alle ruimte gegeven om de medewerkers te ontmoeten en onze komst van tevoren aangekondigd. Het is belangrijk dat we elkaar vinden in de actie voor het behoud van fatsoenlijke Sociale Werkplaatsen in Nederland. Wij gaan door!