Op campagne in Gendringen

12 februari 2011

Op campagne in Gendringen

Weer of geen weer, we gaan gewoon! Zo ging zaterdagochtend het overleg. Vanmiddag wordt het gewoon droog! Soms moet je het afdwingen, want inderdaad, na ons besluit toch te gaan werd het droog. Daarom was het gezellig campagne voeren in Gendringen.

In Gendringen werd de ingang van de COOP opgezocht en daar stond de SP Oude IJsselstreek met kranten, folders, sponzen en ballonnen. We hebben veel mensen gesproken over de komende verkiezingen, de actie DubbelSPoor en over de intensieve veehouderij tussen Gendringen en Megchelen. Voor de laatste twee acties hebben we ook handtekeningen opgehaald.

De actie tegen megastallen, opgezet door bewoners rondom het natuurgebied Landfort, trok veel aandacht. Met veel resultaat. Aan het eind van de middag konden we ruim tachtig handtekeningen bij het actiecomité in Megchelen afgeven. De SP steunt de actie tegen de intensieve veehouderij dus niet alleen in de landelijke en provinciale politiek, maar ook lokaal door mensen er over aan te spreken en handtekeningen op te halen. De petitie tegen de megastallen kan digitaal getekend worden op: http://veehouderijversuslandfort.petities.nl/

Tegen vier uur was het welletjes. Voldaan trok de SP Oude IJsselstreek weer huiswaarts. Wij willen graag de COOP Gendringen bedanken voor standplaats en de warme koffie! Komende zaterdag - 19 februari - staan we in Terborg en daar komt ook de top tien van de SP kandidaten voor de Provinciale Staten langs.