SP Oude IJsselstreek start actie: Zwembad slopen? Ze zijn bezopen!

12 november 2010

SP Oude IJsselstreek start actie: Zwembad slopen? Ze zijn bezopen!

Het zijn nog maar geruchten, maar waar rook is is meestal ook vuur. Het gaat over de zwembaden in Ulft en Varsseveld. De gemeente moet bezuinigen dus dan zijn die dure zwembaden een makkelijke prooi. Officieel is de gemeente er nog over aan het nadenken en is er nog helemaal niks aan de hand, maar juist dan zijn wij als SP extra alert.

Onlangs is het zwembadpersoneel door de gemeente geïnformeerd over de stand van zaken. Het was het aloude liedje. 'Ja, we zijn over de zwembaden in de gemeente Oude IJsselstreek aan het nadenken. Nee, we zijn er nog niet uit, dus gaat u allen rustig slapen. In het voorjaar komt er meer duidelijkheid.' Ondertussen merken de vaste zwemmers in Ulft op dat het zwembad niet meer goed wordt onderhouden en de gemeente gaat (onder het mom van dat de onderhoudspot meer dan vol is) ook niet meer in het onderhoud investeren. Zwembad 'den Blenk' is economisch op en in Ulft zou dus een nieuw zwembad moeten komen. Dat kost veel geld en is dus een probleem in tijden van bezuinigingen. Het Pallandtbad in Varsseveld staat er iets beter voor. Het is moderner en krijgt de warmte van de zuivelfabriek. Geruchten gaan dat dit zwembad onder een commerciële partij verder gaat.

Ander gerucht is dat er een nieuw gemeentezwembad in Terborg komt. Op de plek van het huidige buitenbad 'de Paasberg' wil de gemeente een overdekt zwembad bouwen. Is dit een gevalletje gemeentelijk wisselgeld? 'Ulft de cultuur met het Dru complex en Terborg een nieuw zwembad?' De SP wil niet wachten op de plannen van de gemeente. Dan is het meestal te laat, dus wij gaan nu uitzoeken hoe de vork in de steel zit. Vandaar de actie: Zwembad slopen? Ze zijn bezopen! U hoort er binnenkort meer over!