Terugblik campagne SP O.IJ.S.

9 juni 2010

Terugblik campagne SP O.IJ.S.

Wat een campagne, wat een weken. Waar het er eerst ongunstig uitzag is het met de komst van Roemer iets zonniger geworden. Ondanks het te verwachten zetelverlies blijft iedereen bij de SP de moed erin houden. Zo ook in de SP werkgroep Oude IJsselstreek.

In totaal is er een percentage van 20% actief geweest om campagne te voeren. Of het ging om folderen, actie voeren of campagne voeren, er gebeurde veel. Zo zijn er in totaal 6000 Zo-kranten bij de mensen gebracht en zijn er over de 2000 sponsjes uitgedeeld.

Wat eerst zou beginnen op 15 en 16 mei is niet doorgegaan vanwege het tragische vliegongeluk. Hierdoor werd de officiële start van de campagne in de Oude IJsselstreek verplaatst naar 22 mei, waar er met 4 mankrachten Terborg voorzien werd van de grote schoonmaak. Vijf dagen later was het de beurt aan Silvolde, wat toevalligerwijs een dag na het geweldige Carré was waarin Roemer alle roem kreeg. Dit was ook te merken in Silvolde. Een dag na Silvolde werd er in Varsseveld campagne gevoerd.

Op zaterdag 29 mei was het doel van de dag verplaatst van campagne voeren naar het helpen van de mens, iets waar de SP goed in is. De mensen in de Vogelbuurt, die vernieuwd wordt, zijn het niet eens met hoe het daar allemaal verlopen is. Wij zijn er met negen SP-ers de buurt doorgegaan om te pijlen hoe de stemming er echt aan toe is. De conclusie van de dag is dat er nog veel onduidelijkheden zijn en er een tweede dag “Buurten in de (Vogel)buurt” voor nodig is.

Ondertussen zijn er ook veel SP-ers actief geweest om de wijk in te gaan en folders in de brievenbussen te stoppen. Dit is voornamelijk in Gendringen, Ulft, Varsseveld, Silvolde en Terborg gebeurd.

Op de laatste campagnedag, zaterdag 5 juni in Ulft, zijn we langs de kant gaan staan om de wandelaars van natte sponsen te voorzien. Dit in het teken van afkoeling tijdens de vierdaagse van Ulft. Hiervoor zijn we nog even bij winkelcentrum 'de Blenk' gaan staan om folders en sponsen uit te delen.

Al met al was het een mooie start voor de SP werkgroep Oude IJsselstreek en we hopen op een mooie verkiezingsuitslag. Via deze weg willen wij alle SP-ers die hebben meegeholpen bedanken voor het voeren van deze campagne.

Ook na de verkiezingen blijven we actief om samen met U een betere samenleving in onze prachtige gemeente te creëren. Nog een allerlaatste boodschap:

“Stem verstandig op 9 juni en houdt het hoofd koel!”