Campagne op volle kracht!

4 juni 2010

Campagne op volle kracht!

De laatste loodjes... We zitten in de laatste week voor de verkiezingen en de campagne is op volle stoom. We hebben 5000 folders, 5000 ZO kranten en honderden sponsjes uitgedeeld. De gemeente Oude IJsselstreek kan niet om de SP heen. De campagne heeft effect. De laatste week is de SP in de peilingen 5 zetels gestegen en Emile Roemer zegt dat we op 17 zetels uit kunnen komen. Wij hebben er alle vertrouwen in.

De komende dagen zal de SP de straat op gaan in Ulft, bij de intocht van de avondvierdaagse, Gendringen en Varsseveld. Er komt nog een bestelling kranten en folders binnen. Onze plakkers zijn intensief bezig de nieuwe 'Onze man in Den Haag' posters met daarop een lachende Emile Roemer op de borden te krijgen. De borden langs de straten worden bijgewerkt of ververst.

De kiezers hebben door dat een stem op de partij waar je achter staat belangrijker is dan een strategische stem. De tactiek van de grote middenpartijen gaat dus niet op. De kiezers weten dat als je op de VVD stemt, je automatisch de PVV de regering inloodst en een stem op de PvdA is een stem op een zwalkende regering waarin we weer een aantal partijen krijgen die niet met elkaar willen maar ook niet zonder elkaar kunnen. Dan ligt het land weer een paar jaar plat.

Het is jammer dat de grootste partij aan de linkerkant zich weer niet voor een links kabinet wil uitspreken. Daarom is een stem op de SP zekerder dan een stem op de PvdA voor een goed links beleid. Van onze collega's weten we dat ze met alle winden mee zullen waaien om maar te mogen regeren. Bij de SP is een eerlijk en sociaal Nederland verzekerd.

Emile Roemer heeft zich laten zien als een lijsttrekker die een helder verhaal heeft. Daar waar andere lijsttrekkers elkaar om de oren slaan met cijfertjes en procenten zegt Emile waar het op staat. Geen eigen bijdrage in de zorg, we bezuinigen de economie niet kapot, de sterkste schouders gaan de zwaarste lasten dragen en de laagste inkomens gaan er op vooruit! Dat is begrijpelijke taal. Wij, de SP'ers die op de straten campagne voeren, merken dat de mensen deze taal waarderen en vertrouwen in de SP hebben. Nog 5 dagen, wij gaan door!