Een goed pensioen kwestie van fatsoen

4 februari 2019

Een goed pensioen kwestie van fatsoen

Foto: Lyander Schmitz

Zaterdag 02 februari organiseerde de FNV een voorbereidingsmiddag pensioenen. Landelijke actiedag is 18 maart! De actiedag wordt een combinatie van acties in tal van sectoren en bedrijven in het hele land. Miljoenen mensen met zwaar werk of ploegendienst hebben de grootste moeite om gezond hun pensioen te halen.

Foto: Annemiek Kamphuis

Het kabinet weigert steevast de harde werkers een goed pensioen te gunnen. Als er afspraken in een bedrijfstak worden gemaakt over eerder stoppen met werken, wordt het grootste deel afgepakt door, jawel de belastingdienst. Het kabinet kwam niet verder dan boterzachte onderzoeken, commissies en tijdelijke budgetten. Geen structurele oplossingen om eerder te kunnen stoppen als je zwaar werk hebt en geen antwoord op de onhoudbare stijging van de AOW-leeftijd, geen zicht op indexatie en ook geen heldere afspraken om iedereen pensioen op te laten bouwen. Maar wel miljarden cadeau voor het bedrijfsleven. Dit kabinet luistert alleen naar de aandeelhouders en niet naar gewone mensen!

Foto: Annemiek Kamphuis

Wij moeten nu in actie komen. Bianca Wilke en Annemiek Kamphuis vertegenwoordigden SP Oude IJsselstreek. We laten ons horen de 18e maart. Doe mee!