Stand van zaken formatie

12 april 2018

Stand van zaken formatie

Foto: Annemiek Kamphuis / Annemiek Kamphuis

In de raadsvergadering van 29 maart werd de nieuwe gemeenteraad van Oude IJsselstreek geïnstalleeerd. Suzan Tuit, Elja Versteeg en Heini Peters legden voor de SP de gelofte af.

In het debat, dat daarna volgde, zette Suzan Tuit voor de SP-fractie uiteen wat de SP belangrijk vindt in het gemeentebestuur van de komende vier jaar. De SP is een partij die betrouwbaar en stabiel is en waar het adagium “afspraak is afspraak” geldt. De kiezer heeft dat gewaardeerd met hetzelfde aantal zetels als drie jaar geleden. Tuit dankte de kiezers daar hartelijk voor.

Dinsdag 10 april hadden de onderhandelaars Suzan Tuit en Heini Peters een constructief gesprek met informateur René van Dijk uit Kampen. Zij hebben duidelijk aangegeven waar de komende vier jaar voor de SP de prioriteiten liggen en dat de SP haar verantwoordelijkheid wil nemen als coalitiepartij.

Maandag 16 april komt de informateur, na met iedere fractie een gesprek gevoerd te hebben met zijn advies omtrent het te vormen College van B&W, waar de raad op 19 april het formatiedebat over gaat voeren.