SP-STEMMERS BEDANKT

25 maart 2018

SP-STEMMERS BEDANKT

Foto: Annemiek Kamphuis

In 2014 kwamen we als nieuwkomer met drie zetels in de gemeenteraad. Nu, vier jaar later kunnen we zeggen dat we veel hebben bereikt. Uitbuiting bloemen vouwers aan de kaak gesteld en de misstand is opgelost. Aantal uren huishoudelijke zorg gelijk gebleven, een meedoenregeling voor mensen met een krappe beurs, een kinderarmoedepakket, de Kwaksmölle open weten te houden, de strijd tegen Alfa blijven strijden. En nog heel wat kleine succesjes. En als stemmer heeft u dat gewaardeerd. Dankzij uw stem hebben we de drie zetels weten te behouden en blijven we de derde partij in gemeente Oude IJsselstreek. Daar zijn we trots op.

Hartelijk dank!!!

Foto: Annemiek Kamphuis

SP doet geen beloftes. Wij vertellen u wel graag wat we met overtuigingskracht de komende jaren willen bereiken;

• zorg voor iedereen die dat nodig heeft
  • bestrijding van armoede, ook proberen te achterhalen waar verborgen armoede zit.
  • betaalbare woningen bouwen, waar dat nodig is
  • nog meer werkgevers naar onze regio trekken, voor banen met een eerlijk loon
  • de gemeente verduurzamen op basis van maatschappelijk draagvlak
  • voldoende voorzieningen in alle kernen; geef verenigingen de ruimte en evalueer samen met hen het subsidiebeleid
  • een groene gemeente met een solide bomenbeleidsplan en ecologische zones langs agrarische percelen
  • dubbel spoor in de Achterhoek
  • een financieel gezonde gemeente
  • Blijven strijden voor betere werkomstandigheden voor de Alfamedewerkers

Suzan Tuit, Heini Peters en Elja Versteeg hebben de papieren al ondertekend en gaan de komende vier jaar hard aan het werk. Samen met de fractie ondersteuners en niet te vergeten de afdeling. U zult ons zoals altijd weer geregeld overal tegenkomen op de straat en in de raad.

Nog even over de het referendum van de "sleepwet".

Oude IJsselstreek heeft tegen de sleepwet gestemd. En dat vinden wij als SP helemaal goed.