Varsseveld krijgt nieuwe supermarkt en woningen

24 november 2017

Varsseveld krijgt nieuwe supermarkt en woningen

Foto: Archieffoto / Archieffoto

Na heel veel aandringen van onder andere de fractie van de SP, is wethouder Hengeveld in onderhandeling gegaan met de ontwikkelaars Gielink en Ten Brinke.

In juli verklaarde het college nog dat er geen plaats was voor een tweede fullservice supermarkt. In de commissievergadering Fysieke Leefomgeving van juli 2017 stelde de SP dat zowel het CBS als het Centraal Bureau voor de Levensmiddelenhandel aangeven dat een fullservice supermarkt levensvatbaar is bij een inwonertal van 3.000 en dat het verzorgingsgebied van Varsseveld volgens diverse marktonderzoeken 10.000 inwoners telt. Er is dus wel degelijk ruimte voor een tweede fullservice supermarkt. Ook de bevolking van Varsseveld en de lokale ondernemers vragen hier al jaren om. De SP eiste harde toezeggingen van wethouder Henk Hengeveld dat hij in gesprek zou gaan met de ontwikkelaars. De maanden daaraan voorafgaand had hij dit ook toegezegd, maar door diverse redenen verzuimd.

Hengeveld kwam zijn toezegging na en ging in onderhandeling met de ontwikkelaars. Uit die onderhandelingen is gekomen dat de detailhandelsbestemming van het oude Poppelierspand aan de Doetinchemseweg afgehaald wordt en dat op die plek nieuwe woningen worden gebouwd. Verder zal het voormalige zuivelfabriekterrein worden ontwikkeld met een supermarkt en woningen.

Een prima resultaat voor Varsseveld!