SP en PvdA stellen ultimatum aan wethouder Kuster

SP en PvdA stellen ultimatum aan wethouder Kuster

Varsseveld, 10 juni 2016

Geacht College,

De fractie van de SP en de PvdA hebben bij het college verzocht om informatie inzake Huishoudelijke Hulp:

1. Inzage in de uitkomsten van de gesprekken die gevoerd zijn met inwoners betreffende huishoudelijke hulp, waarbij inzage zou komen omtrent wie heeft minder, meer en is gelijk gebleven. Toegezegd door de wethouder op 26 mei 2016,
2. De offerte van Treve,
3. Alle correspondentie tussen Treve en de gemeente,
4. Memo van de juridische afdeling m.b.t. contract Treve,
5. Een kopie van het contract afgesloten met de organisatie Treve.

Inmiddels wachten wij hier al bijna vier weken op, in eerste instantie was het antwoord dat de verantwoordelijk wethouder (de heer B. Kuster) met ziekteverlof was en de informatie derhalve niet verzonden kon worden. Vreemd, maar we hebben dit gebillijkt. Inmiddels is de wethouder al weer twee weken terug van ziekteverlof en nog steeds is het wachten op de gevraagde informatie.

We vragen geen antwoord op een moeilijke vraag waar juristen zich over moeten buigen. Nee, niets van dat, gewoon informatie die door middel van kopieën verstrekt kan worden. Het kan toch niet zo zijn dat we met een WOB-verzoek in de hand ons raadswerk naar behoren moeten uitvoeren. Gelet op hetgeen we geschetst hebben, verzoeken we u ons per omgaande, dus maandag 13 juni 2016, de benodigde informatie te verstrekken.

Er van uitgaande te kunnen rekenen op uw medewerking,

Jan Vesters namens de fractie van de SP
Gijs van de Beek namens de fractie van de PvdA