Nieuws, mei 2016

24 mei 2016

Bijeenkomst: op naar een nationaal zorgfonds zonder eigen risico!

Steunt u ons in de strijd voor goede zorg, zonder zorgverzekeraars en zonder eigen risico? Kom woensdag 1 juni naar de infoavond in Ons Pakhuus te Silvolde. Inloop 19:45. Start 20:15.

22 mei 2016

We willen graag een nationaal zorgfonds zonder eigen risico!

Foto: frederik / gertsen

Ook in Ulft waar we zaterdag 21 mei zijn geweest waren de mensen enthousiast over het zorgfonds.We vinden het een goed plan van de SP om een zorgfonds zonder eigen risico op te stellen!

19 mei 2016

TTIP: doodsteek voor de boeren Oude IJsselstreek? Deel 1

Foto: Fred / Gertsen

TTIP Wat is dat? Deel 1 van 4. De laatste maanden hoor je steeds vaker de term TTIP voorbijkomen. TTIP is de afkorting voor Transatlantic Trade & Investment Partnership. Dat is een handelsovereenkomst tussen Europa en de Verenigde Staten, waarbij grote ondernemingen veel meer vrijheid krijgen bij het doen van zaken in Europa. Dit kan ook het einde betekenen voor agrarische bedrijven in de gemeente Oude IJsselstreek. Zij zijn nu gebonden aan strengere wetgeving dan bedrijven in Amerika.

15 mei 2016

Genoeg van boete op ziek zijn!

Foto: Fred Gertsen

Zaterdag 14 mei zijn we op pad geweest in Silvolde om de mensen te polsen over het eigen risico in de zorg.

8 mei 2016

Durf te strijden, durf te winnen!

Foto: Harold Wilke

Donderdag 19 november 2015 was een fantastische dag voor de sociale werkvoorziening. Ruim 7.500 medewerkers uit de SW hebben in Den Haag actie gevoerd voor een nieuwe cao.

2 mei 2016

In Memoriam Han Arentsen

Afgelopen vrijdag, 29 april is ons bestuurslid en interim organisatie secretaris Han Arentsen overleden.