Met zijn allen naar de Partijraad

28 juni 2011

Met zijn allen naar de Partijraad

Zaterdag 25 juni was het dé grote dag voor de SP afdeling Oude IJsselstreek. In de Partijraad werd officieel wereldkundig gemaakt, dat we gepromoveerd zijn tot volwaardige afdeling binnen de grote SP-familie.

Maurits Gemmink was als voorzitter afgevaardigde van de afdeling en nog 7 leden van de kerngroep, die er ruim een jaar keihard aan hadden gewerkt om afdeling te worden, waren voor deze gelegenheid extra uitgenodigd door het partijbestuur. Zij mochten als gast bij de aankondiging aanwezig te zijn. Een unieke gebeurtenis, want de regel is, dat bij zo’n aankondiging de afgevaardigde één gast mag meebrengen.

De kerngroep van SP Oude IJsselstreek was van mening, dat ze er eigenlijk als collectief bij hoorde te zijn. Het verzoek daartoe werd ingewilligd. Eén uitverkoren/uitgelote gast zou voor de rest een teleurstelling zijn geweest.
Zo vertrokken de 8 naar de Partijraad en kwamen ’s avonds, na een zeer leerzame dag, met in de middag de officiële promotie, vermoeid maar zeer voldaan weer thuis. Vol informatie over wat er door de verschillende sprekers werd ingebracht met aan het slot een zeer inspirerende toespraak van Emile Roemer.

Tijdens de lunch en na afloop waren de Oude IJsselstrekers al snel in contact met andere SP afdelingen. De onderlinge contacten zijn voor de jonge afdeling een belangrijke bron van informatie en inspiratie.