Eén jaar SP Oude IJsselstreek

6 mei 2011

Eén jaar SP Oude IJsselstreek

3 mei 2010 was de aftrap van SP Oude IJsselstreek. Op een ledenavond werd besloten een SP werkgroep te starten. 8 SP leden begonnen de actie 'Vogelbuurt Vernieuwt' en voerde de verkiezingscampagne voor 2e
kamerverkiezingen. De rest is geschiedenis.

De werkgroep SP Oude IJsselstreek heeft lokale, provinciale en landelijke acties gevoerd en andere politieke partijen in Oude IJsselstreek ervaren ons als een luis in de pels die gemeen kan bijten. Het ledental groeit gestaagd en de actieve leden volgen SP cursussen. Ruim eenderde van de SP leden is actief en in november werden we afdeling in oprichting, wat het voorstadium is van een echte SP afdeling.

De status van afdeling wordt - als alles goed gaat - op de eerstvolgende vergadering van het landelijk SP bestuur gegeven. In een recordtijd van nul naar honderd, SP afdeling binnen een jaar! Dat schept verwachtingen en verplichtingen... Het worden van afdeling is dan ook geen eindpunt, maar een heel mooie mijlpaal op een lange weg. De SP Oude IJsselstreek staat klaar voor de toekomst. We voeren actie voor behoud van de zwembaden, de actie Vogelbuurt Vernieuwt loopt de komende jaren en er staan nieuwe acties op de planning. Het eerste jaar zit er op, en nu verder!