Buurten in de Buurt bij Kulturhus De Rietborgh in Terborg.

23 mei 2011

Buurten in de Buurt bij Kulturhus De Rietborgh in Terborg.

Zaterdag 21 mei j.l. ging de SP Oude IJsselstreek in Terborg “Buurten in de Buurt” rondom Kulturhus De Rietborgh. Daar waar Basisschool Dynamiek vorig jaar september als eerste brede school in onze gemeente haar deuren opende. De SP was toen de eerste partij, die de directie met een bos bloemen en een aantal boekjes voor de schoolbibliotheek feliciteerde en veel succes wenste. In de Rietborgh is o.a. ook Kindercentrum ’t Kempske gevestigd.

Het eerste schooljaar nadert nu zijn einde. De omgeving en De Rietborgh hebben bijna een jaar ervaring met elkaar. Tijd voor de SP om een onderzoek te beginnen naar de ervaringen van m.n. de buren, die het dichtst om de school heen wonen.

Sommigen vinden de brede school een verbetering, anderen zijn meer voorstander van kleinere scholen. Waar de buurtbewoners het heel erg met elkaar over eens zijn, is de overlast. Vooral ’s avonds, na schooltijd tot diep in de nacht gebeurt er veel op en om het schoolplein en is de rust in de buurt verstoord. De SP gaat het onderzoek verder uitdiepen om een goed beeld van de situatie te vormen. (Wordt vervolgd..)