Eerste algemene ledenvergadering:Succes voor SP Oude IJsselstreek

18 januari 2011

Eerste algemene ledenvergadering:Succes voor SP Oude IJsselstreek

Zaterdag 15 januari j.l. hield SP-afdeling Oude IJsselstreek haar eerste ledenvergadering. Deze vergadering stond in het teken van de officiële start van de SP als afdeling in de gemeente Oude IJsselstreek. Na de overhandiging van de oorkonde op 21 november 2010 door Emile Roemer was het nu tijd om een eigen bestuur te kiezen. De belangstelling van de leden was zo groot, dat er nog bijna uitgeweken moest worden naar een grotere ruimte. Dik 35 % van de leden was aanwezig op de vergadering en had belangstelling voor de activiteiten van de kerngroep en de onderlinge kennismaking. Er was ook een afvaardiging van de moederafdeling Doetinchem.

Na een woord van welkom en een korte inleiding door dagvoorzitter Maurits Gemmink over de afgelopen periode werd één van de meest succesvolle acties nog even via video in beeld gebracht: “De SPONS er over” bij de intocht van de avondvierdaagse in Ulft op 5 juni. Daarna vertelden een aantal leden van de kerngroep over de verschillende acties, die al in gang zijn gezet zoals de enquête in de Vogelbuurt in Ulft, de inventarisatie van de mogelijkheden en moeilijkheden met de zwembaden, de actie Dubbelspoor en het promoten van de SP bij verkiezingen en andere gelegenheden met onze PromoKar, posters en folders.De verkiezingen voor Provinciale Staten komen eraan en met enige trots melden we dat “onze” Fred Gertsen en Gerard Hubers voor de SP op de kieslijst staan.

Harm Stam van afdeling Doetinchem feliciteerde de SP in Oude IJsselstreek met de behaalde promotie en noemde de prettige samenwerking in binnen de moederafdeling. Hij sprak de wens uit om de samenwerking ook na de verzelfstandiging voort te zetten. Dat is ook de intentie van SP Oude IJsselstreek. Als voorlaatste punt stond de bestuursverkiezing op het program. Harm Stam en Hetty Stroink werden benoemd tot kiescommissie. Het stemmen en het tellen verliep soepel met als resultaat de volgende bestuursleden: Maurits Gemmink (voorzitter), Fred Gertsen, Gerard Hubers (penningmeester), Tom van der Kolk, Elja Versteeg, Bianca Wilke en Norbert Wiltink (organisatie secretaris).

Na de uitslag begon het informele deel van de bijeenkomst: Nadere kennismaking tijdens het stamppotbuffet. De leden konden kiezen uit snert, hutspot met hachee, zuurkoolstamppot met spekjes en rookworst en stamppot boerenkool met braadworst. De koks kregen lovende woorden over hun kookkunsten en ook de drankjes waren prima verzorgd. De kerngroep had vooraf de taken goed verdeeld. Er was ook gezorgd voor vervoer voor leden, die niet op eigen gelegenheid konden komen.

Samengevat:. Een goede organisatie, waarin de hele kerngroep zijn steentje heeft bijgedragen, een grote ledenopkomst voor de vergadering en een gezellige afronding met lekkere winterkost, waarbij ideeën en meningen werden uitgewisseld. Het kersverse bestuur kan terugzien op een geslaagde vergadering en de toekomst van de SP in Oude IJsselstreek met vertrouwen tegemoet zien.
De afdeling Oude IJsselstreek heeft een prima start gemaakt.