Actie dubbelspoor dendert maar door

20 januari 2011

Actie dubbelspoor dendert maar door

De actie dendert door maar de trein vaak niet. De SP is voorstander van een goed functionerend Openbaar Vervoer tegen een laag tarief. Dat bevordert de mobiliteit van de bevolking en daarmee nemen de ontplooiingskansen voor iedereen toe. Met dit uitgangspunt en de rampzalige toestand op de spoorlijn Arnhem – Winterswijk houdt de SP de actie DUBBELSPOOR.

Ook op woensdag 19 januari hield de SP weer een kaartenactie bij het NS-station in Doetinchem. ’t Was “waterkoud”, maar de SP-actie gaat door en ook nu weer met succes. Naast andere SP-ers was SP Oude IJsselstreek met 5 leden aanwezig om zo veel mogelijk reizigers te vragen aan de actie mee te doen. Ook nu weer waren er veel enthousiaste reacties over de actie en de meesten deden graag mee. Er werden in 1½ uur weer zo ’n 300 kaarten getekend. Regelmatig werd er bij het invullen van de kaart door treinreizigers geklaagd over de hopeloze toestand op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk, over de vertragingen, de uitval van treinen en de overvolle coupés. Een veel gehoorde kreet was: “Het zal tijd worden dat er wat gebeurt, deze toestand is niet acceptabel” Ook lieten mensen vaak weten, dat ze steeds meer voor eigen vervoer kiezen, omdat de trein geen betrouwbaar vervoer biedt. Leerlingen komen te laat op school, waardoor dikwijls tentamens niet gedaan kunnen worden en werknemers komen te laat op hun werk met alle mogelijke gevolgen tot ontslag aan toe.

Een signaal aan de Provinciale bestuurders om snel met maatregelen te komen, anders missen ze de spreekwoordelijke boot van het Openbaar Vervoer in de Achterhoek. DUBBELSPOOR van Arnhem tot Winterswijk is een must voor een goede verbinding vanuit de Achterhoek met de rest van het land. Als er niets gebeurt, zal het gevolg zijn, dat die mensen, die niet over eigen vervoer beschikken helemaal in de kou komen te staan.