SP OIJS voert actie voor dubbel spoor

21 december 2010

SP OIJS voert actie voor dubbel spoor

Op veel stations hebben we al actie gevoerd voor een dubbelspoor tussen Arnhem en Winterswijk en vrijdag 17 december was station Winterswijk aan de beurt. Op dit station heeft de SP in het verleden al actie gevoerd voor betere voorzieningen en ook op deze vrijdag waren een groot aantal SP'ers uit heel de Achterhoek aanwezig voor deze actie. Onder hen was Alex Mink, nummer 2 op de verkiezingslijst voor de Provinciale Statenverkiezing van komend voorjaar. Wegens treinuitval op de spoorlijn Winterswijk - Zutphen was rustig op het station. Daarom werden er ook handtekeningen opgehaald bij de ingang van de Albert Heijn. Mede dankzij de hulp van de lokale straatnieuwsverkopers hadden we daar ook groot succes. Veel Winterwijkers hebben de 'Actie Dubbelspoor' kaart ondertekend en daarmee is ook deze actie weer geslaagd. 19.00 uur zat het er op, na 3 uur in de winterkoude was het wel genoeg geweest.

Echter, ons één na jongste lid, Jelle van Dijk had er nog zin in. Zaterdagavond 18 december heeft hij zijn 'Dubbelspoor' slag geslagen bij uitgaanscentrum 'de Radstake' in halfweg. Daar komt veel jeugd en dat is een belangrijke doelgroep voor het openbaar vervoer. 'Veel jongeren reizen met de trein van en naar Arnhem en zij hebben dus vaak met vertragingen te maken'. Het was een eenmansactie die, door de winterse omstandigheden, één uurtje duurde, maar er zijn wel even 67 handtekeningen opgehaald. Daarna ging het weer over gladde wegen naar huis. Misschien wordt de actie binnenkort vervolgd want nog lang niet alle jongeren bij de Radstake hebben een kans gehad hun handtekening te zetten. Strakke actie van Jelle!