Emile Roemer promoveert Oude IJsselstreek tot afdeling in oprichting

26 november 2010

Emile Roemer promoveert Oude IJsselstreek tot afdeling in oprichting

Eerder deze week berichtten we u al dat zondag 21 november 2010 een verrassing aan zou komen. Binnen de kerngroep wisten we het donderdag al een beetje, vrijdag kwam de bevestiging en vandaag de overhandiging. Een jaar na de eerste vergadering van de nieuwe werkgroep Oude IJsselstreek, een half jaar na de eerste ledenbijeenkomst en start van de werkgroep op de straat is het loon na werken; Emile Roemer, die op bezoek was bij de moederafdeling Doetinchem promoveerde deze fantastische werkgroep tot een afdeling in oprichting. Dit houdt in dat we het komende half jaar nog onder de afdeling Doetinchem vallen en een proeftijd van een half jaar hebben.

De bedoeling is zelf acties te houden, mee te doen aan de provinciale en landelijke acties en het opzetten van een bestuur. Tijdens de eerstkomende kerngroepoverleg staat als punt een voorstel van een bestuur te hebben. In januari wordt een Algemene Leden Vergadering georganiseerd waar het bestuur gekozen wordt.

De oorkonde werd door Emile Roemer persoonlijk overhandigd aan Maurits Gemmink en Gerard Hubers, de officiƫle start van de afdeling. Het was dan ook een eer om juist die oorkonde uit handen van fractieleider van de SP te ontvangen. Emile Roemer roemde ons over hoe actief we zijn geweest, dat hebben ze namelijk bij de landelijke partijbureau meegekregen. Verder greep Roemer de kans aan om te vertellen hoe belangrijk het is om meer afdelingen te hebben. De doelstelling is om in 2011 op 200 afdelingen te zitten. Dit ook met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 dat er genoeg tijd is om de mensen op te leiden tot een volwaardige gemeenteraadslid.

Bij deze willen wij de afdeling Doetinchem bedanken voor de tijd en ruimte die ze ons gegeven hebben om onszelf te kunnen ontwikkelen, met in het bijzonder Peter de Vos die veel voor ons heeft kunnen betekenen.