SP actie tegen bezuiniging provincie Gelderland

2 juli 2010

SP actie tegen bezuiniging provincie Gelderland

Woensdag 23 juni ben ik samen met Peter de Vos van SP Doetinchem naar Arnhem geweest. Dit in verband met de bezuinigingsplannen van de provincie Gelderland. Terwijl er nog 5 miljard op de bank staat wilt de provinciale staten nog eens 60 miljoen gaan bezuinigen, voornamelijk op verenigingen en dergelijke.

Het was een heerlijk dagje en het weer speelde ook goed mee. Het zonnetje scheen de hele dag volop. Het was een geweldige ervaring om met een aantal SPers folders en zoethout uit te delen, het zoethout was ervoor zodat mensen op een houtje kunnen gaan bijten als de bezuinigingen doorgaan. We gingen ook gesprekken aan met mensen die er behoefte aan hadden.

Van de SP waren er rond 20 mensen van verschillende gemeentes aanwezig en de sfeer was heel ontspannen en spontaan. Alles verliep vlekkeloos en we waren er als eenheid, wat toch wel verrassend is omdat ze voor mij allemaal onbekend waren. Al met al was het een hele geweldige dag.

Met vriendelijke groeten,

Desiree