SP stemmers bedankt!

20 maart 2014

SP stemmers bedankt!

Met 2702 stemmen (14,4%) is de SP derde partij van de gemeente Oude IJsselstreek geworden! 'We hadden best hoge verwachtingen, maar dit Gaat alles te boven. Een ongelooflijk mooie uitslag!' zegt lijsttreker Jelle Berens. Hij wil alle SP stemmers bedanken. Liefst persoonlijk, maar daarvoor zijn het er teveel. 'Hoewel, de komende maanden komen wij gewoon weer langs de deur, dus we zullen veel mensen de hand kunnen schudden.'

Voorzitter Maurits Gemmink is vooral trots op de grote hoeveelheid actieve leden die deze uitslag mogelijk hebben gemaakt. 'Je kan in deze gemeente niet om de SP heen. We komen overal en zijn altijd bereid mensen te helpen met het opzetten van een actie als er sprake van onrecht is. Iedereen heeft de acties van de Sensire medewerkers kunnen volgen en kunnen zien dat de SP deze acties actief ondersteunde. Die inspanningen worden nu in deze uitslag uitbetaald.'

Hij gaat zich nu voornamelijk richten op het uitbouwen van de afdeling. 'Gisterenavond op de verkiezingsavond kregen we er al drie leden bij. We krijgen er nu een extra opdracht bij, namelijk het invullen van het fractiewerk. Daarvoor hebben we drie fantastische raadsleden en die worden ondersteund door fractieassistenten. Dat betekent dat we een aantal actieve leden aan de raad "kwijtraken". Die plekken moeten door andere leden worden opgevuld. De andere partijen kunnen in ieder geval niet opgelucht ademhalen nu de SP in de raad zit. We blijven doorgaan met actievoeren waar nodig is. En nu komen de activisten ook nog de raad in. Het zal wel even wennen worden voor de andere partijen...'

Annemiek Kamphuis zweeft de hele uitslagenavond door de zaal. 'We voelden deze campagne al wel dat de mensen postitief tegenover de SP staan. Maar de eerste keer al de derde partij worden, dat is wel heel erg mooi. Blijkbaar is de SP nodig in Oude IJsselstreek!'

Gerard Hubers, lijstduwer en man van het eerste uur, kan er nog niet over uit. Hij heeft de hele avond samen met Fred Gertsen de uitslagen bijgehouden. 'Er zijn 200 stemmen van ons verdwenen!' roept hij. 'Dit hadden we niet durven dromen toen we vier jaar geleden met deze afdeling begonnen. We zaten met acht mensen aan een keukentafel in Ulft en vanaf het begin zat het positieve gevoel er in. Maar meteen de derde worden en groter dan de PvdA, dat had ik niet gedacht.'

De SP Oude IJsselstreek heeft de afgelopen weken met 25 leden actief campagne gevoerd. Er zijn 14.000 kranten huis aan huis verspreidt, op alle markten heeft de camapgnewagen gestaan, Er is gedebateerd en we hebben voor veel vrolijkheid gezorgd met live muziek.

Alle leden bedankt en vooral alle SP stemmers bedankt!

Reacties

Gefeliciteerd met dit hele mooie resultaat. 4 jaar hard werken is niet voor niets geweest! Succes en maak de OIJS nu echt sociaal!